Wednesday, November 3, 2010

cinta remaja

ehem..
satu mlm, i got a phone call from my little bro. umor dia bru 15 thn. beliau skolah asrama penuh. so, kalau tetiba satu hari bliau kol tu, mesti ada bnda penting yang beliau nk ckp. n kalo ak x terangkat, maka menyesallah aku sepanjang minggu itu.

Rushing, i picked up the phone n ingatkn btol2 penting la bnda yang dia nk ckp. rupanya dia nak sruh aku bukak fb, tgk someone yg dia minat. he actually x penah jumpa bdk tu. he just heard about the girl from abang ketua naqib skolah beliau. the girl ialah adik kpd abg naqib tu.(knpa aku panggil dia abg jugak walhal dia muda pada aku).
beliau bercerita ttg kebaikan budak tu dengan nada yg excited. n finally, i said to him.:
 "u like that girl kan, hail"(nama adik aku suhail, so, singkatkan jadi hail)hehe..
dengan cepatnya beliau nafikan. but then, i knew that hail dh terjerumus ke monkey love.

time tu, baru la aku terasa mcm ssh nk bg advice. selalunya yg bagi advice or buat usrah kt rumah ialah abg aku. aku cuma tambah2 sket ja.plus, beliau baru umor 15.i guess at that age, still lagi mudah terpengaruh ngn kawan2 n cannot think dengan rasional. bila dipikir balik, aku umor 15 dulu pon ada kwn jugak ngn boy ni..tapi yela, itu zaman jahiliah aku. n aku pikir maybe ini zaman jahilih adik aku...tp bila ku pikir dgn rasional, x baik menggalakkan beliau ke arah cinta yang fana.emm..susah jugak kn...any idea?n skrg aku still memikir cra nk overcome bnda ni...

No comments:

contengan jalanan

get this widget here