Tuesday, December 28, 2010

suda penat

sem 4!!!!! dah nak masuk taun 3 dah aku ni~
result sem lepas pon dh kluar...alhamdulillah. agak x djangka!!!thank you Allah...
moga result aku jadi perangsang untuk adik-adik aku berusaha lebi gigih. aku sedih bila tengok adik aku sedih time dpt result matrik sem 1 baru ni. aku tau dia dh usaha, tapi mungkin x cukup lagi. kena usaha lebih...
GAMBATTE!!!
tahniah kat adik aku yang amik PMR sbb dpt straight A. alhamdulillah
27 disember 2010 start la sem baru aku. dengan subjek semua baru yang x penah dengar. tapi x mau cakap pasal sem baru...let's talk about cuti aku yg baru lepas.
SERONOK!!!!!!!!(serius ni...x tipu)
bermula dengan melawat adik aku kat Kolej Matrikulasi Perlis. rasanya dalam cuti aku sebulan tu, 2 kali aku melawat adik aku tu~ bestnya jadi dia, mak pegi tgk.. time aku dlu, mak aku mai slalu jugak~hahhahaa..
X cukup ngan Perlis, aku drive smpai perak amik barang abang aku kt UTP. Dia dh habis study. sbnrnya, tu idea mak aku yang nk pegi tu, dia dh boring dok umah kot. hahhaaha....pastu ajak plak aku, kompom2 la aku cakap ok!aku kalau bab berjalan, mesti la nk ikot...ahhahahaa (jalan jauh lebih 2 marhalah sja...dekat2 x main la). 

UTP seriously such a beautiful, wonderful, colourful, modernful(ada ka perkataan ni), semual ful la....cantiiiiiiiikkkk..... kalau nk tgkp gmbr kawen kt sna mmg cntik laa....hahhahaha. tapi aku x mau la puji depan2 abg aku yg U dia cntik....ego!!hahahaha.kalau depan dia, kutuk berbakul-bakul.hoho
cantik kn library~ada 6 tingkat~


masjid UTP yang ber air-cond
ukiran bahagian dalam kubah


tasik sebelah masjid...ada byk ikan besar n cantik~






lps perak, aku pegi Cameron Highland ngn family aku. semua ada except adik aku yg kt matrik tu. dia x cuti....hahhaha....padan muka dia~ bg aku, Cameron Highland skrg lebih sejuk daripada 5 tahun dulu. paling aku rasa excited skali time kt CH ialah bila aku nampak orang pkai yang mcm headphone letak kat telinga tu, tapi yang berbulu-bulu n bercorak tu. macam kat oversea plak dengan mafla, glove segala bagai~ahhaaha.....teringin!!!tapi confirm aku kena kutuk ngn abang aku kalau aku pakai..haish~ kepada rakyat Malaysia yang lain, kalau nk pegi CH, pegi la naik time pagi, kalau time hujung minggu or cuti skolah. kalau x, boleh jam 4 jam ooo. macam aku hari tu. septotnya dalam kul 5.30 ptg smpai Brinchang. alih2 9.30 mlm bru sampai. ingatkn ada kemalangan ka apa, rupanya pasar malam punya pasal~hoho


pemandangan di ladang teh Bharat



variasi serbuk teh

habis crita CH, aku balik kg kt Banting. Kampung belah mak aku. pusing2 Klang, Morib, Batu Laut. best!! nak tangkap kepah, mak aku x bagi...(padahal x reti). balik kampung kali ni, x semeriah dlu, sbb x dak sapa sgt...drop the subject~
seminggu sebelum bukak U, aku join kursus keusahawanan kat Langkawi. dengan 3 org lagi budak kos aku, woay, faz n nabila. such a great trip!! tapi sayangnya hari kedua aku demam. pastu urusetia bawa gi hospital langkawi. hospital dia, mcm resort......x caya pegi tgk sndiri. bersih, cantik, kemas, senyap(msti la kn?), modern. emm....1 hari aku stay hotel sbb demam. bangun, tidor, bangun tidor, x jugak muncul hari baru. seksa ooo.dengan selesema+batuk+sakit kepala.mmg pakej lengkap.tapi tu la....time sihat x reti bersyukur nikmat sihat~ ish3. 
sbnrnya yg seronok sgt pegi kursus tu sbb ada bdk induk n bdk kejuruteraan.hhahahahahaa....mcm dh desperate sgt plak kn~hahahha....
n skrg ni, aku dh kt usm balik..menyambung perjuangan yg x akan habis....hahahahaha...puitis x?
semangat baru ni~ chaiyok!!! gambatte!!! bon courage!!

No comments:

contengan jalanan

get this widget here